dip dye

Hej!
Jag tänkte skriva lite om dipdye, som innebär att man färgar sina toppar i en cool färg som får en att bli glad. Jag har enligt mig själv en del erfarenhet av det eftersom att jag har haft ungefär 5 olika färger i håret och 3 olika kombinationer. Just nu har jag tre olika färger: rosa, lila och blå och har satt de så att de fadear in i varandra. Innan det hade jag rosa och lila och innan det bara rosa. Jag har haft dpdye till och från i ungefär 5-6 månader kanske, hade ett avbrott på tyyp 3 månader mellan.
Ja iallafall, tips på färg: jag använder mig av tre olika märken faktiskt. De heter Paint Box, Manic Panic och Directions. Tycker dock att de två första är bäst, de sitter i längst och de har starkare färg än den från Directions. Jag hade innan jag färgade håret läst att man skulle bleka de partier som man ville ha rosa. Det gjorde ju inte jag, eftersom att jag är så alternativ, eftersom att jag hade solblekt ljust hår nere vid topparna (nästan lite ombre hade jag ett tag) så struntade jag i att slita extra på håret, men det blev faktiskt riktigt bra ändå!
Jag rekommenderar dock de med mörkare hår att bleka topparna, annars kommer nog inte färgen att sätta sig.
Tips på hur man sätter i färgen: Jag gjorde på det enkla sättet och la allt hår på ryggen oc kammade ihop allt till en tofs och sen satte jag en gummisnodd där jag ville att färgen skulle börja. Eftersom att det är svårt att få det rakt när man gör det själv, så är det ett riktigt bra tips! TVÄTTA HÅRET MED KALLT VATTEN DE KOMMANDE VECKORNA tills färgen har gått ur, då håller färgen mycket längre! Och läs alltid igenom bruksanvisningen ordentligt!! Viktigt annars kan något gå fel!
Tips på hur man gör när man färgar olika kombinationer: Jag tycker att man ska kolla i affären på testerna för att se om färgerna kommer att fungera tillsammans, sen är det bara att tuta och köra! Jag gjorde som när jag hade bara en färg jag satte i gummisnoddar och färgade de sektioner jag ville ha i en viss färg. Det viktigaste är dock att se till så att det inte blir en linje mellan de två/tre färgerna. Det blir inte snyggt sen när färgen tvättas ur!
Jag tycker att dipdye är något av det bästa som har hänt! (nästan) Eftersom att du kan blanda precis hur du vill, det kommer tvättas ur och du kan spåra med färgvalen, så är det en asrolig grej att göra för att du kommer vara speciell!!
/C

Rebecca&Fiona

Rebecca och Fiona på gröna lund den 1:a juni! Bästa dj-duon i världen!


Om man är en riktig hipster så ska man bo på söder

Söder är nice


/Welcome to the future/

Hej alla glada människor där ute!
Vi är två glada stockholmsbrudar C och J snart 18 år som gillar allt som har med musik, kläder och annat gos att göra!
Vi kommer att köra updates så ofta vi kan och skriva om vad vi har på hjärtat! Kommentarer gör oss lyckliga och frågor är till för att svaras på!
Så håll utkik efter nästa blogginlägg! Och keep on rocking!


Här är vi

J&C

 


Välkommen till min nya blogg!